Anděl strážný – povědomí nebo jiná síla

ARCHIV / KURIOZITY / 1. 1. 2024

Anděl strážný je domnělým ochráncem a mnoho lidí věří, že nějakého takového má. Měl by vás chránit ve zlých situacích a před různým nebezpečím. 

Kupříkladu argentinský automobilový závodník Juan Manuel Fangia byl dne 23. února 1958 unesen kubánskými povstalci. Stalo se tak den před startem dalšího podniku Formule 1 – Velké ceny Havany. Povstalci Fangia po 28 hodinách propustili s tím, že se jednalo pouze o akt, který měl svět upozornit na povstání proti Batistově diktatuře. Během závodu, kterého se tak Fangio nemohl zúčastnit, došlo k děsivé havárii s mnoha oběťmi na životech. Fangio poté prohlásil, že do jeho osudu zasáhl jeho anděl strážný, a odmítl vypovídat proti svým věznitelům.

Taktéž ruský herec Alexandr Abdulov unikl, zřejmě díky zásahu anděla, jisté smrti. Jednoho dne se herec vydal na cestu letadlem, ale když už v něm Abdulov seděl, přistoupila k němu letuška a řekla mu, že v letadle, které odlétá o půl hodiny dříve, je ještě jedno volné místo. Herec samozřejmě nastoupil na dřívější let a bezpečně se dostal do cíle, kde se však následně dozvěděl, že jeho původní let havaroval.

Další ruský herec Andrej Sokolov měl se svým otcem rovněž cestovat letadlem. Herce však z nějakého důvodu trápil nedobrý pocit. Snažil se otci cestu rozmluvit, avšak ten o jejím zrušení nechtěl nic slyšet. Andrej se tedy odhodlal k podvodu a cestou na letiště otci řekl, že zapomněl uzamknout vchodové dveře. Vrátili se a nakonec tak let zmeškali. Letadlo, kterým měli letět, se zřítilo.

Zajímavé výsledky průzkumů

Zdá se, že někteří z nás jsou na hrozící nebezpečí citlivější, nebo jsme snad skutečně pod ochranou anděla strážného? Například podle badatele Williama Coxe počet cestujících ve 28 havarovaných vlacích byl výrazně nižší než počet cestujících ve vlacích na stejné trase týden před nehodou. Kromě toho byl počet cestujících v poškozených nebo vykolejených vlacích také nižší než v ostatních vlacích. Americký sociolog James Staunton po analýze 50 leteckých a železničních nehod od roku 1900 zjistil, že ve většině případů byla vozidla během tragédií naplněna pouze ze 60 %. Pokud však obsazenost přesáhla více než tři čtvrtiny kapacity, byly nehody velmi vzácné.

Staunton, kterého tato statistika skutečně velice zaujala, vyzpovídal celou řadu lidí, kteří náhodou unikli smrti při dopravních nehodách. Ukázalo se, že mnozí z nich neměli vůbec žádné tušení, ale okolnosti jim zabránily, aby se do havárie dostali. Jeden měl před cestou na letiště žaludeční nevolnost, druhému náhle zemřel příbuzný, třetí si poranil nohu při sestupu ze schodů a nestihl tak vlak.

Podobných, v podstatě až do dnešních dnů nevysvětlitelných případů prý existují stovky. Stauntonův výzkum způsobil kolem tématu předpovídání katastrof značný rozruch. Jedním z nadšených badatelů na toto téma byl i slavný americký spisovatel, autor celé řady úspěšných hororů, Stephen King, který se tímto záhadným fenoménem po přečtení Stauntonova výzkumu začal velice aktivně též zabývat.

ZPĚT NA HLAVNÍ STRÁNKUOBJEDNAT ČASOPIS

autor: Petr Matura
foto: Pixabay


Štítky: , , , , , , , ,





Mohlo by se vám líbit